ПОРАДИ ДОСВІДЧЕНИХ КОЛЕГ
- Перед уроком перевірте, чи все потрібне на місці, чи немає непотрібних предметів біля дошки, чи чисто в класі.
- Раціонально використовуйте кожну хвилину уроку.Не витрачайте багато часу для перевірки домашнього завдання.
- Використовуйте різні форми перевірки. Вводьте систему взаємоперевірки.
- Поясніть учням мету, завдання уроку.
- Коли пояснюєте новий матеріал, намагайтеся вичленити проблеми, пропонуйте учням вирішувати їх самостійно.
- Не спішіть виправляти помилки учня, краще, якщо її виправлять однокласники.
- Намагайтеся організовувати самостійну роботу учнів на уроці,пропонуйте учням більше писати, розв'язувати прикладів.
- На уроці кожен учень має бути задіяний, до кожного шукайте індивідуальний підхід.
- Під час використання технічних засобів навчання, комп'ютерної техніки, наочності не марнуйте час, намагайтеся використовувати засоби навчання ефективно.
- Під час організації самостійної роботи, усних відповідей не квапте учнів.
- Використовуйте всі наявні можливості для реалізації принципів розвивального навчання.
- Звертайте увагу на виховні аспекти уроку: працездатність,бережливість, зібраність.
- Домашнє завдання потрібно давати з поясненням до дзвоника.
- Не затримуйте учнів після дзвоника. В перших-сьомих класах обов'язково проводьте фізкультхвилинку в середині уроку.
- Памятайте: урок не повинен бути схожим на попередній
САМОАНАЛІЗ УРОКУ
Яка тема уроку? Чи збігається вона з календарним плануванням?
Чи правильно визначено мету, завдання уроку? Чи відбивають вони найголовніше в навчальному матеріалі?
Чи правильно обраний тип уроку (відповідно до теми та мети уроку)?
Чи відповідає структура уроку обраному типу уроків?
Чи ефективно розподілено час уроку: 1/3 уроку - робота з новим матеріалом, 2/3 - самостійна та пізнавальна діяльність учнів?
Чи є оптимальним вибір методів та прийомів навчання, наочності, використаних на уроці?
Що саме з передового педагогічного досвіду ви використали на уроці?
Чи вдалося вам диференціювати навчання на уроці?
Чи були активними діти на уроці? Якщо ні, то чому?
а) дітям було нецікаво;
б) дітям було важко зрозуміти вас,
в) переважав авторитарний стиль спілкування з учнями.
Чи не велике за розміром домашнє завдання ви дали дітям і чи вдалося підготувати дітей до нього?
Чи зуміли ви провести короткий ефективний підсумок уроку (тобто знову наголосити на головному у навчальному матеріалі уроку), оцінити відповіді учнів?
Дайте оцінку своєму уроку, своїй діяльності на уроці.
Чи реалізовані мета, завдання уроку?
П А М ’ Я Т К А
Разом із молодим спеціалістом глибоко проаналізуйте навчальні програми та пояснювальні записки до них.
Допоможіть молодому спеціалісту скласти календарно-тематичний план, звернувши особливу увагу на підбір матеріалу для систематичного повторення, практичних і лабораторних робіт, екскурсій.
Надайте допомогу у підготовці до уроків, особливо перших уроків, першої зустрічі з учнями. Найбільш складні теми розробляйте разом з молодим спеціалістом.
Надайте допомогу у проведенні тематичного обліку знань, у проведенні залікових уроків. Ознайомте молодого спеціаліста з різними видами проведення тематичної атестації учнів.
Разом підбирайте й готуйте дидактичний матеріал, наочні посібники, тексти задач, вправ, різнорівневих контрольних, самостійних, залікових робіт.
Відвідуйте уроки молодих спеціалістів з наступним детальним аналізом. Запрошуйте молодого спеціаліста на свої уроки, разом їх обговорюйте, аналізуйте.
Допомагайте підбирати методичну літературу для самоосвіти, систематизувати її, вивчати та узагальнювати.
Щиро діліться досвідом роботи, своїми педагогічними знахідками.
Ніколи не забувайте відмічати позитивне в роботі молодого спеціаліста.
Навчайте не копіювати, не сподіватися на готові розробки, а виявляти особистий педагогічний почерк.